Garantiye giden ürün yapılmazsa ne olur?

Garantiye giden ürün yapılmazsa ne olur? Garantiye giden ürün yapılmazsa ne olur?, Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?, Garantisi devam eden üründen servis ücreti alınır mı?, Yasal onarım süresi kaç gün?, Garantiye gönderilen ürün kaç günde gelmesi gerekir?, Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Garantiye giden ürün yapılmazsa ne olur?

Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?, Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının on iş günü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçının; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur.

Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?

Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?, Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının on iş günü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçının; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur.

Garantisi devam eden üründen servis ücreti alınır mı?

Garantisi devam eden üründen servis ücreti alınır mı?, Tüketici, ayıp oranında ücret iadesi isteyebilir. Tüketici, imkanlar dahilinde ürünün yenisi ile yoksa bir üst model ile değişimini talep edebilir. Satıcının ürünü yenisi ile değiştirilmesi kabul etmesi durumunda firma ürünü 30 gün içerisinde tüketiciye teslim etmek zorundadır.

Yasal onarım süresi kaç gün?

Yasal onarım süresi kaç gün?, Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

Garantiye gönderilen ürün kaç günde gelmesi gerekir?

Garantiye gönderilen ürün kaç günde gelmesi gerekir?, Azami Tamir Süresi binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, atv araçları, motorlu bisikletler, motorlu scooterlar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve karavanlar için 45 iş günü, diğer tüm mallar için 20 iş günüdür.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?, Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür. Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?, Ambalajı açılmış CD, DVD, Kartuş ve sarf malzemeler vb. ürünlerin kanunda öngörülen haller dışında iade/değişim işlemleri yapılamamaktadır. Kurulum ve aktivasyon yapılmış ürünlerde (televizyon, beyaz eşya, yazılım ürünleri vb.) kanunda öngörülen haller dışında iade/değişim işlemleri yapılamamaktadır.

Ürün inceleme süresi kaç gündür?

Ürün inceleme süresi kaç gündür?, Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez, farklı arızaları dört kez yapan cihaz ücretsiz değiştirilir. .

Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?

Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?, Bu durumda Kanun'da ücretsiz onarım hakkı veya ayıplı malın misli ile değişimi hususunda belirlenen “azami tamir/inceleme süresi” 30 iş günü olarak belirlenmiştir.

Tüketici hakları kaç kere aynı arıza?

Tüketici hakları kaç kere aynı arıza?, Bu kapsamda tüketiciye, ürün bedelinin tamamı ve ürün iadesinin kargo ücreti satıcı tarafından eksiksiz olarak geri ödenmelidir. Ürün iadelerindeki kargo ücreti, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve bu kanunun uygulama yönetmeliği gereğince satıcı veya sağlayıcı firmaya aittir.

Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?

Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?, Garanti kapsamındaki bir cihaz, aynı arızayı iki kez ya da farklı arızaları dört kez peş peşe tekrarlarsa, üretici firma o ürünü ücretsiz degiştirmek zorunda. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız sanayi ürünlerinin onarımını mutlaka yetkili servislere yaptırmanız gerekiyor.

Tüketici haklarına nasıl şikayet edilir?

Tüketici haklarına nasıl şikayet edilir?, Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçenin, varsa delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine verilmesiyle yapılır. Tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurular Ticaret Bakanlığı'nın internet sayfasında yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.

Fatura olmadan garanti belgesi geçerli mi?

Fatura olmadan garanti belgesi geçerli mi?, Garanti süresi boyunca garanti hizmetinden faydalanmak için üzerinde satış tarihi ve bayi kaşesi onaylı garanti belgesi veya fatura ibrazı gerekmektedir.